השקעה בנדלן מגורים מסחרי קמעונאי לוגיסטיקה

כשחושבים על רווחה כלכלית ועליה באיכות החיים, עולה מיד האופציה להשקעה בנדל"ן מסוגים שונים. ההשקעה בנדל"ן מניב הינה חלק חשוב ובסיסי בכל תיק השקעות, מאחר ומדובר בדרך נוחה ונבונה להגדלה ומינוף הכנסותינו, במובן מסוים בצורה כפולה, שכן זו מאפשרת הכנסה שוטפת וקבועה באופן פאסיבי ויציב, לצד עלייה בערך הנכס עקב השבחתו. השקעה שכזו, מאפשרת לאנשים רבים לפנות יותר זמן לעיסוק בחיי פנאי לצד רווחה כלכלית ונפשית. עם זאת, חשוב להבין ולבחון היטב את כל הפרמטרים והמשתנים הכרוכים בהשקעה שכזו, לערוך מחקר מקיף לגבי מגמות השוק, עלויות לעומת תשואות אפשריות, ואת הסיכונים האפשריים. כמו בשוק ההון, חשוב להבין ולבחון את התהליך על בוריו, לערוך חישוב מקיף של מיסים, עלויות וסיכונים על מנת להנות בסופו של דבר מהכנסות נוספות ועלייה ברמת החיים. היוועצות בחברה מקצועית, אשר מעניקה ליווי מסור ונרחב, מעלה את הסיכויים לביצוע השקעה מוצלחת, וכמובן מקטינה את הסיכויים לטעויות. לכן, יש לפנות לחברה בעלת מומחיות בתחום, שתדע להנחות אתכם בצורה יסודית ואיכותית.

השקעה בנדל"ן למטרת מגורים

השקעה בנדל"ן, מאפשרת עצמאות וחופש כלכלי, אשר חולשים ומשביחים את כל תחומי החיים, בין אם מדובר על השקעה בנדל"ן מגורים עבור השכרת הנכס, או עבור מגורי הרוכש. בשתי האופציות, יכול ערך הנכס לעלות באופן פאסיבי, אך גם כאן, יש לערוך סקר שוק מקיף הכולל בתוכו מידע על המחירים הסטנדרטיים והממוצעים באזור, הבנת הגורמים הפועלים, עמלות מיסוי (גם כאלו לאורך זמן), הון אישי התחלתי, תשואה אפשרית וכו'. חשוב להבין את כדאיות הדירה, מבחינת שטחה, מצבה ואזורה. גם ברמת ההשבחה, במידה ותרצו לרכוש נכס במחיר נמוך ולהעלות תשואתו באמצעות שיפוץ, יש לבדוק האם האזור מאפשר זאת, מה עלות ההוצאות לעומת הכנסות עתידיות ועוד. עבור מי שרוצה לבדוק אופציית השקעה בנדל"ן אשר הינה פשוטה ולא מחייבת הון אישי גדול, ניתן לבדוק השקעה בקרנות ריט. מדובר בהשקעה קבוצתית בספר נכסים, כך שמעבר להשקעה הכספית הנמוכה יחסית, גם סיכון המשקיעים בקרן מצטמצם. עם זאת, חשוב להבין כי ההכנסות והתשואה מקרן זו הינן יחסיות גם כן.

השקעה בנדל"ן מסחרי (קמעונאי, לוגיסטיקה – מחסן)

נדל"ן מסחרי (או עסקי) הוא למעשה כל שטח נדל"ן אשר אינו מיועד למגורים. כלומר, הכוונה היא לעסקים קמעונאים, משרדים וחנויות, בתי מלון, מפעלים, מבני תעשייה, תחנות דלק, מחסנים לוגיסטיים, מגרשים ועוד. לרוב, רכישת נדל"ן מסחרי, תהיה מורכבת יותר לעומת נדל"ן המשמש למגורים. עם זאת, השקעה מסוג זה יכולה להניב תשואה גבוהה הרבה יותר מהשקעה בבית מגורים.

כאשר משקיעים בנדל"ן, אתם בעצם הופכים להיות הבוס של עצמכם, ויתרה מכך, כאשר הינכם משקיעים בנדל"ן מסחרי, בכוחכם לקבוע את נראות ואופי האזור בו הינכם רוכשים נכס. בין אם מדובר בהשקעה בנכס מסחרי לשימוש אישי או להשכרה, יש לערוך מחקר מעמיק ונרחב על ההיצע והשוק כולו, יחד עם עסקאות שנעשו לאחרונה באזור זה ובכך להבין את המגמה הצפויה. בנוסף, יש לערוך בדיקות בנושא מיסוי, בהתאם לסוגים השונים של הנכסים, מאחר וכל אחד מהם צפויה אופציית מיסוי אחרת, לרבות ארנונה, שכן זו גבוהה יותר בנכס עסקי. יש לבדוק את המיקום, מצב הנכס וייעודו, האם מדובר באופציה יציבה? האם צפויה תחלופת שוכרים גבוהה? כיצד הנכס רשום (כקמעונאי? מחסן? חנות?) אופציות מימון, דמי ניהול ועוד. חשוב להבין באיזה נכס אנו רוצים להשקיע, האם מדובר במרכז מסחרי? משרדים? חנויות? כל אלו על מנת להבין התאמות והוצאות עתידיות מעבר לאלו במעמד רכישת הנכס. מאחר והפרמטרים רבים, ועל מנת לבצע את העסקה המיטבית ביותר, יש לפנות לחברה המכירה את רזי השוק ואת תחום הנדל"ן על בוריו, ובכך להבטיח השקעה אטרקטיבית ומכניסה לאורך זמן.

מאמרים נוספים

מדריך חובה לכל משקיע במתנה!

השאירו פרטים וקבלו במתנה את המדריך המלא “השקעות נדל”ן לא לעשירים בלבד” – חובה לכל משקיע!

*האמור באתר זה אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים שלכל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי.