איך לבחור חברת השקעות כשרוצים להשקיע בנדל"ן בחו"ל?

מי שמבקש להשקיע בנדל"ן בחו"ל מחפש חברת השקעות נדל"ןביצוע השקעות אלו קורץ למשקיעים רבים אך דורש מקצועיות וידע רב. די לפתוח את הדפדפן, פייסבוק וכלים נוספים ברשתות החברתיות, כדי להבין עד כמה השוק הזה מוצף בפניות ובהצעות לביצוע השקעות אלו. במאמר זה נסקור בקצרה את סוגי ההשקעות בנדל"ן בחו"ל, את הפרמטרים לבחירת מנהל ההשקעה, היכן הישראלים מעדיפים להשקיע וממה כדאי להיזהר.

השקעות נדל"ן בחו"ל הן מגוונות וכוללות בין היתר:

  • נדל"ן מסחרי – נדל"ן שכולל מתחמי מסחר, כגון קניונים סגורים ופתוחים, מרכזי קניות שכונתיים ועוד.
  • נדל"ן משרדי – כולל השקעה במבני נדל"ן המיועדים למשרדים.
  • לוגיסטיקה – מתחמי אחסון שונים המשמשים כמחסנים לוגיסטיים.
  • מגורים – נדל"ן למגורים שכולל מתחמי מולטי פמילי (Multi Family) ובתים בודדים.
  • מלונאות – השקעה במלונות שונים.
  • נדל"ן דיגיטלי – נדל"ן שכולל השקעה בחוות שרתים, אנטנות דור 5 וכדומה.
  • תשתיות – השקעה בתשתיות, כגון כבישים, מנהרות, גשרים ועוד.

באיזו חברת השקעות נדל"ן לבחור?

מנהל ההשקעה – הפרמטר החשוב ביותר בכל השקעה, בייחוד בביצוע השקעת נדל"ן שאינה סחירה ונזילה, הוא המנהל. מנהל ההשקעה מאופיין בידע, בניסיון, בחוסן פיננסי, בשקיפות וככלל, נדרש שתהיה לו התמחות בתחום ההשקעה. רק כך נבטיח שרמת הסיכון תפחת. לכן חשוב מאוד להבין מי מנהל את ההשקעה שלנו.

היכן ישראלים אוהבים להשקיע בחו"ל?

אזורי ההשקעה המועדפים על הישראלים הם: ארצות הברית – בדגש על נדל"ן למגורים ומתחמי מולטי פמילי (Multi Family), ואירופה – בדגש על מדינות כמו גרמניה, פורטוגל, יוון וקפריסין. במדינות אלו ההשקעות הנפוצות הן בתים להשקעה במסגרת AIRBNB, או בתים שמיועדים להשכרה. ישראלים רבים מעדיפים להשקיע במדינות קרובות, כך שיחסית תהיה להם נגישות לנכס ולאזור שבו השקיעו.

מה הן רמות הסיכון בהשקעות השונות?

רמות הסיכון בהשקעות השונות משתנות בהתאם לפרמטרים הבאים:

מהות ההשקעה – האם אנו מבצעים השקעה עבור עצמנו, כלומר רוכשים בית לצורך השכרה. במקרה זה, ככל הנראה, יהיה עלינו להבין היטב לא רק כיצד פועל מנגנון הרכישה, אלא גם במיסוי ובאופן הדיווח הרלוונטי לשוק שבו נשקיע. לעיתים יהיה עלינו להשתמש בשירותיה של חברת ניהול לצורך ניהול הנכס, ובכלל זה טיפול בשוכרים ובאחזקת הנכס, כמו תיקונים ושיפוצים, כדי לשמר את ערך הנכס ואת הדיירים.

אזור ההשקעה – ככל שאזור ההשקעה מבוקש יותר ונהנה מצמיחה כך רמת הסיכון תרד, שכן האוכלוסייה באזור גדלה ומייצרת ביקוש לשימוש בנדל"ן.

מאמרים נוספים

כבר עוזבים?

השאירו פרטים וקבלו במתנה את המדריך המלא “השקעות נדל”ן לא לעשירים בלבד” – חובה לכל משקיע!

*האמור באתר זה אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים שלכל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי.