שלבים ראשונים בהשקעה בנדל"ן מולטי פמילי

כיום השקעה בנדל"ן היא צורך בסיסי עבור כל משקיע, והינה בגדר חובה בכל תיק השקעות.

השקעה זו היא די אטרקטיבית, ולכן משקיעים רבים בוחרים בה. עם זאת, חשוב להבין, אומנם זו בחירה נבונה, אך היא כוללת בתוכה פרמטרים רבים שיש לשקול, וכן דורשת מחקר מעמיק ומקיף של תחום הנדל"ן בחו"ל. אחד הפרמטרים החשובים שיש להתייחס אליהם כשעומדים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, הוא מצב השוק והכלכלה. יש להביא בחשבון, כפי שלמדנו מהטלטלה העזה שעבר תחום הנדל"ן ממשבר הקורונה, שהעולם יכול להשתנות בִן רגע, ולכן מוטב להשקיע בנכס יציב ודפנסיבי, אשר יספק לנו הכנסה בהתאם.

אם כן, כדי להגיע להשקעה האולטימטיבית עבורכם, יש לעבוד עם חברה אשר מכירה את התחום על בוריו; מגמות ומאפייני השוק, הסיכונים אשר יש להימנע מהם בכל השקעה והתמורה המקסימלית שתתקבל ממנה. אנחנו ב-WISER השקעות אלטרנטיביות, עובדים לצד חברות ציבוריות וגופים מנהליים, ומעניקים ליווי מקיף ומוקפד לכל משקיע ללא תלות בגורם כזה או אחר. ערכי החברה מושתתים על שקיפות, אמינות, מקצועיות ומסירות. בכך, אנו מאפשרים לכל משקיע לבחון את הדברים באופן אובייקטיבי ולקבל החלטות מושכלות מתוך ידע ונתונים.

נדל"ן למטרות מגורים בארה"ב

שוק הנדל"ן בארצות הברית מהווה השקעה אטרקטיבית עבור ישראלים רבים, בשל ההזדמנויות הרבות והמשתלמות שהוא מייצר.

בדיקה מהירה תגלה כי השקעה בנכס בארה"ב היא ההשקעה האולטימטיבית. שכן, מדובר במעצמה כלכלית המעודדת יזמות והשקעות. כמו כן, עלויות הכניסה להשקעות בנדל"ן נמוכות יותר לצד תשואות גבוהות, בהשוואה לשוק הישראלי. כמובן, ההשקעה המיטבית בנדל"ן היא זו שבנדל"ן מניב, אשר מייצר השקעה קבועה ויציבה באופן פסיבי.

ישנם סוגים שונים של נדל"ן מניב שבהם ניתן להשקיע, וההבדל ביניהם מתאפיין בעיקר ברמת הסיכון ובכל הקשור לטיפול בנכס. כך למשל, בנדל"ן מניב למטרות מגורים בארה"ב, מדובר לרוב בסינגל פמילי (Single Family) ובמולטי פמילי (Multi Family):

סינגל פאמילי 

הוא בית קרקע פרטי, אשר קירותיו אינם גובלים בבית אחר, המשמש בדרך כלל משפחה אחת. בהשקעה זו נדרש המשקיע לטפל לא רק באכלוס הנכס ובאחזקתו השוטפת אלא גם בכל הקשור לנכס מבחינה פיננסית ובבירוקרטיה במיסוי. השקעה נבונה, היא זו שאנו מפזרים בה סיכונים. בהשקעה בסינגל פמילי, אומנם התשואה יכולה להיות גבוהה אך הסיכון בהתאם, משום שמדובר בנכס אחד בלבד.

מולטי פאמילי 

לעומת זאת, נבחן השקעה במולטי פמילי. מדובר במתחם המכיל בתוכו מאות יחידות דיור המאובזרות לחלוטין. בהשקעה זו, שלא כמו בסינגל פמילי, הסיכון קטן באופן משמעותי משום שההשקעה היא שותפות במספר נכסים. בנוסף, בהשקעה זו התעסקות המשקיע בנכס היא מינורית, שכן על אחזקת הנכס לרבות ניהול הדיירים, אחראית חברת הניהול של המתחם. השקעה במולטי פמילי, יכולה להיות הזדמנות משתלמת למי שמבקש לגוון את תיק ההשקעות שלו ולייצר הכנסה פסיבית. עם זאת, טרם ההשקעה חשוב לעשות מחקר מעמיק, לשקול היטב את הסיכונים מול היתרונות ולעבוד עם צוות מיומן ומקצועי כדי להבטיח השקעה מוצלחת.

ההשקעה הנבונה ביותר – יתרונות מולטי פמילי (Multy Family)

ראשית, חשוב לדעת כי ההשקעה במולטי פמילי היא בעלת סיכון נמוך באופן משמעותי מיתר אופציות ההשקעה. כשאתם משקיעים במולטי פמילי, אתם בעצם נכנסים לשותפות עסקית, אשר מאפשרת התעסקות מינימלית בנכס. אין צורך להתעסק בבירוקרטיות השונות והמעיקות, בהשבחת הנכס, באחזקה, בניהול, במציאת שוכרים ועוד, שכן את כל אלו עושה חברת הניהול של הנכס.

במולטי פמילי, המשקיע אינו בעלים של נכס אחד, אלא יש לו חלק יחסי במאות ואף אלפי יחידות דיור, ובכך הסיכון האפשרי יורד באופן דרמטי, לצד הכנסה פסיבית קבועה ונוחה. היה וברשותכם סכום מתאים ורצון לבצע את ההשקעה הנבונה והמשתלמת ביותר, פזרו סיכונים והשקיעו במספר מתחמי מולטי פמילי באזורים שונים בארה"ב. בהמשך, לאחר השבחת הנכס, תוכלו גם למכור את חלקכם, ולצאת ברווח נוסף מהשקעה זו. עם זאת, כבכל השקעה, גם כאן חשוב לבצע מחקר מעמיק ומקיף בנושא ולשקול היטב את הסיכונים והתגמולים האפשריים.

מאמרים נוספים

כבר עוזבים?

השאירו פרטים וקבלו במתנה את המדריך המלא “השקעות נדל”ן לא לעשירים בלבד” – חובה לכל משקיע!

*האמור באתר זה אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים שלכל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי.